Obchodní podmínky

Obchodní podmínky, podmínky užití a poskytovaných služeb portálu Pravopronajimatele.cz (dále jen „podmínky“).

Provozovatel webu PravoPronajimatele.cz je Leviamar, s.r.o., IČ: 21390461, sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10 (dále jako “Provozovatel”, „Poskytovatel“, “Správce”). Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 400726.

Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751 zákona č. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v aktuálním znění, dále jen „občanský zákoník“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran mezi Prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou. V případě fyzické osoby spotřebitele se použijí relevantní právní předpisy, zejména zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Objednávkou Služeb na Webovém portálu Pravopronajimatele.cz uzavírá Zákazník s Poskytovatelem kupní smlouvu (dále jen „Smlouva“). Tyto Všeobecné obchodní podmínky definují obsah Smlouvy, zejména pak práva a povinnosti z ní vyplývající pro Poskytovatele a Zákazníka.

Web Pravopronajimatele.cz je informačním e-magazínem, který poskytuje právní informace. Neposkytujeme ani nenahrazujeme právní služby. Obsah portálu nejsou konkrétní právní doporučené postupy, právní rady ani jiné právní služby či právní pomoci ve smyslu zákona o advokacii. Právní problémy a záležitosti doporučujeme konzultovat s advokátem. Texty či reklamními bannery mohou odkazovat na zprostředkovatele právních služeb či přímo advokátní kanceláře a advokáty či notáře v České republice.

Úvodní ustanovení

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá na základě nebo v souvislosti s uzavřením Smlouvy mezi Poskytovatelem a kupujícím (dále jen „Zákazník“). Poskytovatel realizuje poskytování služeb prostřednictvím webového portálu a rozhraní na www.pravopronajimatele.cz (dále jen „Webový portál“).

Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy. Mohou být Poskytovatelem jednostranně doplňovány či měněny. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá před účinností nových Obchodních podmínek.

Ve Smlouvě lze sjednat ustanovení odlišná od Obchodních podmínek. Tato ustanovení mají před Obchodními podmínkami přednost.

Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

Veškeré informace o zpracování osobních údajů Zákazníka jsou obsaženy v Podmínkách zpracování osobních údajů.

Základní definice

E-shop – internetový obchod na Webovém portálu, jehož účelem je zobrazení, výběr a objednávka služby.

Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Kupující/Zákazník – fyzická osoba/podnikající fyzická osoba/právnická osoba, která na základě objednávky služby učiněné prostřednictvím E-shopu uzavírá Kupní smlouvu s Poskytovatelem.

Spotřebitel – osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Objednávka – Zákazníkem učiněný závazný návrh na uzavření Kupní smlouvy.

Kupní smlouva/Smlouva – smlouva uzavíraná mezi Poskytovatelem a Zákazníkem na základě Objednávky služeb z E-shopu ve smyslu § 2079 a násl. občanského zákoníku.

Spotřebitelská smlouva – Smlouva o koupi služeb, jejíž smluvními stranami jsou Poskytovatel a Spotřebitel.

Služba – služba nabízená na E-shopu a poskytovaná Poskytovatelem Zákazníkovi na základě Smlouvy nebo Objednávky. Službou se rozumí též plnění poskytované na míru na základě Individuální Objednávky.

Uživatel – osoba, která užívá E-shop.

Uživatelský účet – část E-shopu, která je přístupná každému registrovanému Uživateli a zobrazuje mu individuálně generované údaje v jeho uživatelském rozhraní – např. jím učiněné Objednávky.

Registrace – registrace Uživatele do databáze E-shopu, a to vyplněním pro registraci povinných údajů.

Přístupové údaje – přihlašovací jméno a heslo Uživatele vygenerované při Registraci Uživatele.

Cena/Celková cena – peněžní částka, která náleží Poskytovateli v souvislosti se zakoupením Služby a veškeré poplatky se službou související.

Uzavření Smlouvy

Služba a její prezentace umístěná na E-shopu Poskytovatele je informativního charakteru, přičemž Poskytovatel není povinen ohledně Služby uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije, tj. návrh poskytnout Službu učiněný prostřednictvím

  • reklamy,
  • katalogu

není nabídkou ve smyslu závazku Poskytovatele uzavřít Smlouvu.

E-shop obsahuje informace o Službě, včetně její prezentace a uvedení Ceny. Cena Služby je na E-shopu uvedena se započtením daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění Poskytovatele sjednat při uzavření Smlouvy individuální obchodní podmínky.

Smlouva může být uzavřena v českém jazyce.

Smlouva je uzavřena okamžikem odeslání Objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře ze strany Zákazníka. Odesláním Objednávky Zákazník souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku. Náklady na použití prostředků komunikace na dálku hradí Zákazník. Tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou hradí Zákazník za používání těchto prostředků (přístup k internetu, sazba za telefonní hovory).

Za účelem objednání Služby Zákazník vyplní na E-shopu objednávkový formulář, který obsahuje zejména následující informace:

  • identifikaci Služby, kterou Zákazník vložil do elektronického nákupního košíku prostřednictvím kliknutí na tlačítko, popřípadě tlačítka, která slouží k tomuto účelu, s názvem “Koupit” nebo “Potvrďte nákup”,
  • množství a jednotkovou Cenu Služby,
  • souhrnnou Cenu za Služby, tj. Cenu za veškeré položky nacházející v elektronickém nákupním košíku,
  • způsob úhrady Služby.

Před odesláním Objednávky Zákazník vyplní ve formuláři své identifikační údaje, které je oprávněn kontrolovat, měnit či opravovat, včetně možnosti změny konkrétní Služby, jejího odebrání z elektronického nákupního košíku, úpravy množství Služeb či způsobu platby. Totéž platí i v případě dalších vstupních údajů, které Zákazník do Objednávky vložil.

Kliknutím na tlačítko “Potvrďte nákup” nebo “Koupit” před odesláním Objednávky Zákazník souhlasí s účinným zněním Obchodních podmínek a se zpracováním osobních údajů dle účinných Podmínek zpracování osobních údajů. Objednávka je dokončena prostřednictvím kliknutí na tlačítko, popřípadě tlačítka, sloužící k odeslání Objednávky s povinností platby, s názvem “Potvrďte nákup” nebo “Koupit” či “Zaplatit”.

Poskytovatel považuje údaje, které obdržel prostřednictvím Objednávky učiněné Zákazníkem za správné, úplné a pravdivé. Poskytovatel je povinen neprodleně potvrdit obdržení Objednávky na e-mailovou adresu či telefonní číslo Zákazníka, které jsou uvedeny v objednávkovém formuláři. Součástí potvrzení Objednávky je její shrnutí a Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni učinění Objednávky.

Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy s povinností uhrazení Ceny Služby ze strany Zákazníka a poskytnutí Služby ze strany Poskytovatele.

Poskytovatel není povinen potvrdit Objednávku. Jedná se zejména o případy nedostupnosti Služby. V tomto případě dojde ke stornování Zákazníkovy Objednávky ze strany Poskytovatele či Poskytovatel Zákazníka kontaktuje s nabídkou na uzavření Smlouvy ohledně vlastnostmi obdobné Služby. K uzavření Smlouvy pak dojde v okamžiku potvrzení nabídky Poskytovatele ze strany Zákazníka.

Objednávku může Zákazník učinit též prostřednictvím svého Uživatelského účtu. Je však povinen zkontrolovat správnost, úplnost a pravdivost předvyplněných identifikačních údajů.

Pokud má Zákazník slevový kupón, tj. voucher, je povinen pro uplatnění slevy z Ceny Služby, vyplnit jeho kód do pole “Slevový kupón” a kliknout na tlačítko, popřípadě tlačítka, s názvem “Použít”.

Smlouva, včetně Obchodních podmínek, je uchována Poskytovatelem v elektronické podobě, přičemž není Zákazníkovi zpřístupněna.

Cenové a platební podmínky

Jednotková Cena Služby je uvedena včetně daně z přidané hodnoty a veškerých poplatků souvisejících se zakoupením Služby.

Cena za Službu je uvedena na E-shopu, v návrhu Objednávky a potvrzení Objednávky. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou na E-shopu a v návrhu Objednávky, má přednost Cena v návrhu Objednávky, která se následně shoduje s Cenou obsaženou v potvrzení Objednávky.

Poskytovatel požaduje uhrazení Ceny za Službu před poskytnutím Služby Zákazníkovi. Celkovou cenu lze uhradit:

  • kartou online – – platba proběhne prostřednictvím platební brány GoPay. za podmínek stanovených touto platební bránou, které Zákazník nalezne na Webovém portálu www.gopay.com/cs,
  • prostřednictvím Google Pay či Apple Pay,
  • bankovním převodem na účet Poskytovatele č. 6236904003/5500, vedený u Raiffeisenbank – platební informace budou Zákazníkovi sděleny prostřednictvím potvrzení Objednávky.

V případě bezhotovostní platby je Celková cena splatná do 5 dnů ode dne vystavení faktury k Objednávce, popřípadě do konkrétního data uvedeného na faktuře, přičemž se může lišit od časového úseku uvedeného v Obchodních podmínkách. Pro Zákazníka je vždy závazné datum splatnosti uvedené na faktuře k Objednávce.

4.5. Případné poskytnuté slevy z Ceny nelze vzájemně kombinovat, tj. pro každou Objednávku je možné uplatnit pouze jeden slevový kupón.

Smlouva je účinná v okamžiku uhrazení Celkové ceny. Celková cena je v případě:

  • bankovního převodu uhrazena v okamžiku, kdy Poskytovatel obdrží peněžní prostředky na bankovní účet,
  • platby kartou online, Google Pay, Apple Pay, platební kartou v okamžiku provedení platby,
  • platby v hotovosti v okamžiku poskytnutí Služby oproti platbě.

Poskytovatel ke každé Objednávce vystaví daňový doklad, tj. fakturu, kterou Zákazník nalezne ve svém Uživatelském účtu a zároveň mu bude zaslána na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty.

Služba je poskytnuta v okamžiku plnění Zákazníkovi ze strany Poskytovatele.

Pokud je Služba Zákazníkovi poskytována pravidelně, Poskytovatel mu vystaví fakturu za každé fakturační období v rozsahu a částce uvedených ve Smlouvě, a to ke 20 dni v měsíci se zpětnou splatností za poskytnutou Službu do 5 dnů ode dne vystavení faktury.

Práva a povinnosti Poskytovatele

Poskytovatel písemně informuje Zákazníka o všech okolnostech znemožňujících mu poskytování Služeb dle Objednávky, potvrzení Objednávky či Smlouvy, za předpokladu, že jsou mu tyto skutečnosti známy předem. Jedná se zejména o údržby síťové infrastruktury či technické odstávky.

5.2. Poskytovatel nenese odpovědnost za přerušení poskytování služeb Zákazníkovi v případě zavinění třetích osob (např. poruchy či překážky na straně subdodavatelů) či vyšší moci (např. přírodní katastrofa, pandemie či státní zásahy), pokud těmto skutečnostem nebylo možno prokazatelně zabránit, popřípadě nebyly způsobeny v důsledku nedbalosti Poskytovatele.

5.3. Závazky vzniklé v důsledku nesprávné či několikanásobné úhrady ze strany Zákazníka, Poskytovatel vrátí Zákazníkovi, pokud dojde k překročení částky 100 Kč, popřípadě pokud je Služba Zákazníkovi poskytována pravidelně, bude úhrada započtena do dalšího fakturačního období.

Povinnosti Zákazníka

Zákazník je povinen:

  • Poskytovateli bez zbytečného odkladu oznámit veškeré závady na zařízeních a Službách dle Smlouvy, včetně potřeby oprav či údržby, na které má Zákazník právo,
  • chránit oprávněné zájmy Poskytovatele a třetích osob, se kterými Poskytovatel spolupracuje,
  • dodržovat mlčenlivost týkající se informací, jejichž obsah je v rozporu se Smlouvou, Obchodními podmínkami, právními předpisy či obchodními zvyklostmi,
  • neprodleně uplatnit práva z vadného plnění Služby,
  • neprodleně reklamovat nesprávné vyúčtování Ceny, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího vyúčtování. V opačném případě dojde k zániku tohoto práva.

Uživatelský účet

Na základě Registrace na E-shopu může Zákazník přistupovat do svého Uživatelského účtu, jakožto Uživatel. E-shop umožňuje koupi Služby bez Registrace, tudíž není nezbytné zřizovat Uživatelský účet.

Zákazník je při Registraci povinen uvádět veškeré osobní údaje pravdivě, správně a úplně. Zároveň má povinnost je v případě změny aktualizovat.

Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně svého uživatelského jména a hesla. Za případné zneužití uživatelských údajů nenese Poskytovatel odpovědnost.

Uživatelský účet je individuálně určen pro konkrétního Uživatele, tudíž není možné umožnit jeho užívání třetím osobám.

Poskytovatel může Uživatelský účet zrušit v případě porušení povinností ze Smlouvy, včetně Obchodních podmínek, ze strany Uživatele, či pakliže Uživatel svůj Uživatelský účet nevyužívá po dobu 1 roku.

Uživatel je srozuměn s tím, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, primárně s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Poskytovatele, popř. třetích osob s Poskytovatelem spolupracujících.

Odpovědnost za škodu

Přerušené, omezené či opožděné poskytnutí Služby z důvodů uvedených ve Smlouvě, Objednávce, Obchodních podmínkách či obchodních zvyklostech nelze považovat za vadné plnění Služby ze strany Poskytovatele a Zákazník tudíž není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění.

V případě způsobení škody jedné ze smluvních stran druhé, bude poškozené smluvní straně na základě Smlouvy a Obchodních podmínek nahrazena pouze skutečná škoda, nikoli případný ušlý zisk.

Poskytovatel není odpovědný způsobení škody, pokud Zákazník porušil povinnosti stanovené Smlouvou a Obchodními podmínkami.

Zákazník je odpovědný za škodu, kterou způsobil svým zaviněním sobě, Poskytovateli nebo třetí osobě tím, že poskytl nepravdivé nebo chybné údaje v Objednávce nebo ve Smlouvě.

Zpracování osobních údajů

Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“).

Uživatel webových stránek Pravopronajimatele.cz souhlasí se zpracováním osobních údajů v rozsahu dle Zásad ochrany osobních údajů, které jsou součástí těchto obchodních podmínek.

Práva z vadného plnění

Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména relevantními ustanoveními občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Dle § 1914 občanského zákoníku je Poskytovatel povinen poskytnout plnění bez vad s vlastnostmi Zákazníkem požadovanými nebo obvyklými tak, aby bylo možné předmět plnění použít dle Smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu Smlouvy. Jestliže je plnění vadné, je Zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (dále jen „Reklamace“).

Zákazník je oprávněn uplatnit Reklamaci v případě, že má Služba vadu neboli nesplňuje některou z podmínek uvedených v bodě 10.2. tohoto článku Obchodních podmínek. Zákazník je oprávněn uplatnit Reklamaci pouze v případě rozporu poskytnutého plnění se Smlouvou, nikoliv výsledku Služby.

Pakliže Poskytovatel výsledek Služby garantuje ve Smlouvě, je Zákazník oprávněn uplatnit Reklamaci též v případě rozporu výsledku Služby se Smlouvou.

Dle § 1921 odst. 1 občanského zákoníku je Zákazník povinen vadu Služby nejprve vytknout bez zbytečného odkladu poté, kdy měl Zákazník možnost vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jakým způsobem se vada projevuje, nejpozději však do šesti měsíců ode dne poskytnutí plnění ze strany Poskytovatele.

Zákazník může vadu Služby vytknout prostřednictvím e-mailu [email protected].

Zákazník je povinen při uplatnění Reklamace zvolit, jakým způsobem má být Reklamace řešena, přičemž již učiněná volba je závazná a nemůže být bez souhlasu Poskytovatele měněna. Reklamace bude Poskytujícím následně řešena v souladu s Zákazníkem zvoleným způsobem.

Jestliže má Služba vadu, má Zákazník právo na:

  • poskytnutí náhradní Služby,
  • opravu výsledku původní Služby,
  • přiměřenou slevu z Ceny Služby,
  • odstoupení od Smlouvy.

Změna způsobu řešení Reklamace je možná v případě, že Zákazník požadoval odstranění vady opravou původní Služby, která se ukáže být neopravitelnou.

Poskytovatel je oprávněn odmítnout odstranění vady opravou Služby, pokud se vada ukáže být neopravitelnou nebo by její odstranění bylo nepřiměřeně nákladné, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Služba měla bez vady.

Na odstoupení od Smlouvy či přiměřenou slevu z Kupní ceny má Zákazník právo, pakliže:

  • Poskytovatel odmítne odstranit vadu opravou Služby,
  • se totožná vada Služby objeví opakovaně,
  • vada představuje podstatné porušení Smlouvy,
  • Poskytovatel neodstranil vadu opravou Služby v přiměřené lhůtě.

Zákazník není oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že je vada Služby nevýznamná.

Zákazník není oprávněn uplatnit Reklamaci Služby, jestliže vadu Služby způsobil svým zaviněním či o vadě Služby v době jejího poskytnutí věděl.

Při uplatnění Reklamace bude Zákazníkovi ze strany Poskytovatele vystaveno písemné potvrzení obsahující zejména:

  • datum uplatnění Reklamace,
  • obsah Reklamace – specifikaci Služby, včetně popisu vady,
  • způsob řešení Reklamace, který je Zákazníkem požadován,
  • kontaktní údaje Zákazníka za účelem poskytnutí informací o vyřízení Reklamace ze strany Poskytovatele.

Lhůta pro odstranění vady opravou Služby činí 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Běh lhůty je přerušen, pokud Poskytovatel neobdržel veškeré podklady potřebné pro řešení Reklamace, a to až doby jejich obdržení ze strany Zákazníka.

O vyřízení Reklamace bude Zákazník informován ze strany Poskytovatele prostřednictvím uvedené e-mailové adresy či telefonního čísla. Poskytovatel následně vystaví Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu řešení Reklamace.

Uplatnění Reklamace nemá odkladný účinek proti výši účtované Ceny za Službu a Zákazník je povinen uhradit účtovanou Cenu v plné výši do Poskytovatelem stanoveného termínu splatnosti. V případě kladného vyřízení Reklamace, Zákazníkovi vzniká právo na vrácení přeplatku z Ceny nebo právo na snížení Ceny.

Odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele

Odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele se řídí § 1829-1837 občanského zákoníku.

Spotřebitel má v případě uzavření Smlouvy distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory Poskytovatele, tj. prostřednictvím E-shopu či jiného prostředku komunikace na dálku, s výjimkou případů uvedených v § 1837 občanského zákoníku, právo odstoupit od Smlouvy, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy.

V případě pravidelné dodávky Služby, započne 14denní lhůta běžet dnem uzavření Smlouvy.

Odstoupení od Smlouvy oznámí Spotřebitel E-shopu písemně na adresu provozovny E-shopu nebo elektronicky na e-mailovou adresu [email protected].

Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy nenese žádné náklady. Právní účinky odstoupení od Smlouvy nastávají dnem jeho doručení Poskytovateli.

E-shop vrátí Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, veškeré peněžní prostředky, které od něho na základě Smlouvy přijal, totožným způsobem. V případě, že s tím Spotřebitel souhlasí, vrátí mu E-shop přijaté peněžní prostředky jiným způsobem, pod podmínkou, že tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady.

Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Smlouvy v následujících případech:

  • Služba byla v plném rozsahu poskytnuta,
  • při poskytování Služby za úplatu, pokud započalo plnění s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Poskytovatel před uzavřením smlouvy poučil Spotřebitele, že poskytnutím plnění dojde k zániku práva na odstoupení od Smlouvy,
  • Cena Služby závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Poskytovatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy,
  • při neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném Spotřebitelem na jeho výslovnou žádost, to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav,
  • při ubytování, přepravě Zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle Smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
  • Smlouva uzavíraná na základě veřejné dražby podle jiného zákona, u které může být Spotřebitel fyzicky přítomen.

Pravidla spotřebitelských recenzí

Recenze Služeb uveřejňované na E-shopu jsou ověřené a pocházejí od registrovaných Uživatelů, kteří mají Uživatelský účet nebo zakoupili si na základě Smlouvy Službu prezentovanou na E-shopu. Totéž platí pro recenze E-shopu samotného, tj. Poskytovatele.

Recenze mohou vkládat též pověřené osoby (například influenceři), které Službu obdržely formou daru či jiným ujednaným způsobem. Recenze pocházející od pověřených osob jsou nezávislé a neupravené.

Sponzorované recenze jsou na E-shopu označeny jako “placené”.

U prověřovaných recenzí je uveden způsob prověřování jejich původu.

Ověřování recenzí na Webovém portálu E-shopu:

  • Uživatel může po poskytnutí Služby vyjádřit svou spokojenost, popřípadě nespokojenost, prostřednictvím hvězdiček či textového hodnocení,
  • obdržené recenze jsou ověřovány prostřednictvím kontroly historie nákupů Uživatele nebo na základě přiřazení k evidenci pověřených osob,
  • recenze bude uveřejněna pouze v případě, že byla ověřena ze strany E-shopu.

Hodnocení Služby naleznete v detailu jednotlivých produktů.

Uveřejněné recenze jsou nezávislé a neupravené. E-shop zobrazuje ověřené pozitivní i negativní recenze.

Zákazník je povinen zdržet se hodnocení s obsahem, který:

  • naplňuje skutkovou podstatu některého trestného činu dle zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
  • poškozuje dobré jméno E-shopu,
  • obsahuje zjevně nepravdivé údaje o Službě,
  • je v rozporu s Obchodními podmínkami, právními předpisy o ochraně osobních údajů, včetně Podmínek ochrany osobních údajů, a právním řádem České republiky.

Poskytovatel je oprávněn neuveřejnit recenzi, která je v rozporu s výroky uvedenými v předchozím odstavci.

Řešení sporů se Spotřebiteli

Stížnost na postup E-shopu, která se týká např. částečného poskytnutí Služby, opožděného vrácení Ceny v případě odstoupení od Smlouvy či zamítnutí reklamace Služby, může Spotřebitel zaslat na e-mailovou adresu Webového portálu. Výčet možných situací, kdy je vhodné se nejprve obrátit na Poskytovatele je samozřejmě širší, zejména v oblasti poskytování Služby, slevy z Ceny, řešení reklamace Služby a dalších s Objednávkou přímo souvisejících záležitostí. O vyřízení stížnosti Poskytovatel informuje Spotřebitele prostřednictvím jeho e-mailové adresy.

Stížnost k České obchodní inspekci, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, webový portál: http://www.coi.cz, může Spotřebitel podat prostřednictvím webového formuláře: https://www.coi.cz/podatelna, popř. osobně či písemně na příslušné pobočce, a to z důvodů obsažených v zákoně č. 634/2012 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

Jedná se kupříkladu o následující případy:

  • Poskytovatel nevystaví Spotřebiteli doklad o přijetí Reklamace ani o způsobu jejího řešení,
  • Poskytovatel nevyřeší Reklamaci do 30 dnů, respektive v prodloužené lhůtě, na které se Spotřebitelem dohodl,
  • Poskytovatel neinformuje Spotřebitele o jeho právech při uplatnění Reklamace nebo o jeho právech v případě rozporu mezi obdrženou Službou, popřípadě výsledkem Služby a Smlouvou,
  • Poskytovatel Spotřebiteli nevydá ani na základě vyžádání doklad o koupi Služby obsahující všechny náležitosti,
  • E-shop používá nekalé obchodní praktiky spočívající například v uvedení nepravdivých údajů o nabízené Službě, které mají zásadní vliv na rozhodnutí Spotřebitele ohledně jeho koupě,
  • Poskytovatel neoznačí Službu Cenou.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy dle zákona o ochraně spotřebitele je příslušná Česká obchodní inspekce. Platformu, kterou naleznete na webovém portálu: http://ec.europa.eu/consumers/odr, lze využít za účelem řešení sporů mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, který je Spotřebitelem, ze smlouvy o koupi Služby uzavřené elektronickými prostředky komunikace na dálku.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, webový portál: http://www.evropskyspotrebitel.cz, poskytuje informace o právech Spotřebitele na evropském trhu, včetně bezplatné pomoci a rad týkajících se sporů Spotřebitelů s E-shopy z jiných států Evropské unie, Norska a Islandu.

Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

Souhlasíte se zasíláním informací souvisejících se službami nebo podnikem Provozovatele na Vaši elektronickou adresu. Dále souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení provozovatele.

Souhlasy dle obou předcházejících vět můžete kdykoli odvolat.

Odeslání žádosti pro registraci pro newsletter projevujete souhlas, aby na registrované údaje (jméno a e-mailová adresa) pro elektronickou komunikaci byla odesílána pravidelně elektronická pošta, která může obsahovat také obchodní sdělení.

Zrušení odebírání newsletteru je možné kdykoli, a to odeslání žádosti na e-mailovou adresu [email protected]. Ve spodní části každého e-mailu je možné se také odhlásit z odebírání newsletteru.

Poptávkové formuláře Kontrola smluv a Příprava smlouvy

Formuláře poptávek, zejména pro kontrolu smluv a příprava smluv na míru, fungují následujícím způsobem.

Portál Pravopronajimatele.cz neposkytuje právní poradenství ani právní služby. Kontrolu smluv provádí spolupracující advokáti, kterým je poptávkový e-mail přeposílán. Následně je zadavatel dotazů kontaktován advokátem s konkrétní nabídnou včetně ceny. Všechna následná komunikace je pouze mezi zadavatelem a advokátem.

Vzory smluv

Vzory smluv jsou považovány za obecné právní informace. Nejsou přizpůsobeny individuální potřebám. Nejedná se o právní službu, právní doporučení ani právní poradenství.

Právní informace

Neodpovídáme za jakékoli případné škody či újmy návštěvníků, kteří postupovali na základě informací uvedených na webových stránkách Pravopronajimatele.cz.

Informace, které na webových stránkách publikujeme jsou pouze pro vzdělávací účely a mají povahu právní informace. Nejedná se o právní doporučení, právní poradenství, právní rady ani jiné právní služby.

Doporučujeme konzultovat váš právní případ s advokátem či specialistou na danou problematiku.

Obrázky, fotografie či ilustrace jsou licencovány pod FreeDigitalPhotos.net, Pixabay.com či Unsplash.com, případně jsou vytvořeny přes nástroje umělé inteligence prompty od Provozovatele webu.

Závěrečná ustanovení

Doručování veškerých informací a písemností probíhá prostřednictvím elektronických prostředků komunikace, na dálku, tj. Uživatelský účet, e-mail, telefonní číslo.

Vytvořením a odesláním objednávky týkající se koupě Služby Zákazník potvrzuje, že se seznámil s Obchodními podmínkami, a že s nimi prostřednictvím webového formuláře vyjadřuje souhlas v plném rozsahu.

Smlouva může být měněna pouze na základě písemné dohody mezi Poskytovatelem a Zákazníkem.

Jestliže Smlouva či právní vztah právní vztah z ní vyplývající obsahuje mezinárodní prvek, jedná se například o poskytování Služby mimo území České republiky, budou se práva a povinnosti mezi smluvními stranami vždy řídit právem České republiky. V případě, že se Zákazník nachází v pozici Spotřebitele nejsou jeho práva předchozí větou dotčena.

V případě změny Obchodních podmínek zveřejní Poskytovatel nové Obchodní podmínky na Webovém portálu. Tato změna se však nedotkne práv a povinností vyplývajících ze Smluv uzavřených před účinností nových Obchodních podmínek.

V případě pravidelné dodávky Služby bude nové znění Obchodních podmínek zasláno na e-mailovou adresu Zákazníka nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti nových Obchodních podmínek. Jestliže Zákazník do 14 dnů od doručení nového znění Obchodních podmínek Poskytovateli nezašle výpověď Smlouvy na pravidelnou dodávku Služby, stávají se nové Obchodní podmínky součástí Smlouvy, přičemž se budou vztahovat již na první dodávku Služby následující po účinnosti této změny.  V případě, že Zákazník uplatní možnost výpovědi Smlouvy, činí výpovědní doba 2 měsíce.

Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti ode dne 11.3.2024.